Впровадження інтерактивних методів навчання як засіб розвитку навичок саморегуляції, самоконтролю, самокорекції
«Інтерактивний» (від англ. «inter» - взаємний і «act» - діяти) - здатний до взаємодії, діалогу. Інтерактивне навчання — специфічна форма організації пізнавальної діяльності, яка має передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. 
З практики роботи впровадження інтерактивних технологій на уроках біології у класах ІПК я дійшла висновку, що починати потрібно з поступового використання новітніх технологій. Краще ретельно підготувати кілька інтерактивних занять у навчальному році, ніж часто проводити похапцем підготовлені «ігри». Спочатку потрібно використовувати прості інтерактивні технології: роботу в парах, у малих групах, мозковий штурм та інші.
Використання інтерактивних технологій - не самоціль. Це лише спосіб створення атмосфери в класі, яка сприяє співпраці, порозумінню та доброзичливості. Коли в учнів з'явиться досвід такої роботи, то ці заняття проходитимуть значно легше, а підготовка не забиратиме багато часу.
Під час викладу нового матеріалу я використовую інтерактивну технологію «Карусель». Цей варіант найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу під час обговорення дискусійних питань, для збирання інформації з будь-якої теми, для перевірки усвідомлення набутих знань, для розвитку вмінь аргументувати власну позицію.
Я ніколи учнів не «розподіляю» на групи, а навпаки, «об'єдную» їх у групи. З об'єднаних учнів виростають дорослі, здатні працювати разом; виростає об'єднана країна, держава або нація.
Коли учні працюють у групах, то обов'язково створюється експертна група.
Під час розв'язування вправ використовую таку технологію, як «Мікрофон», яка надає можливість сказати кожному щось швидко, по черзі, а також «Мозковий штурм», яка використовується під час вироблення кількох вирішень конкретної проблеми, спонукає учнів проявити уяву та творчість (наприклад, розв'язати одну вправу різними способами).
Узагальнюючи та повторюючи вивчене, використовуються методичні схеми, які дають можливість учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам.
Розробка системи таких уроків сприяє розвитку логічного мислення, самостійності, відповідальності за себе та за клас.
Робота, якою зайняті діти, характеризується їхньою відповідальністю, вимогливістю, потребою у мисленні та самовираженні. Вихованці, занурені в процес навчання, отримують насолоду від такої праці, а також від того, що між їхнім навчанням і досвідом реального життя існує тісний взаємозв'язок

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Позакласний захід з біології для учнів 6 класу

Вибір підходів до процесу соціалізації особистості учня