Урок в 6 класі
Вчитель:Ривкіна
К.Є.
Дата
проведення уроку: 25.11.2016 рік
Клас:
6-В
Тема:
Рослина – живий організм
Мета: продовжити
формувати поняття « природа нежива і жива » , сформувати
поняття « рослини – живі організми »;
продовжити
навчати дітей встановлювати
взаємозв`язки між неживою і живою природою ,формувати дослідницькі
та графічні навички;
розвивати
вміння аналізувати , спостережливість , пам`ять ;
виховувати естетичні почуття , любов
до природи , гуманне ставлення до всього живого.
Тип уроку: урок засвоєння
нових знань, вмінь та навичок
Обладнання:
підручник, зошит, канцелярське приладдя, роздатковий матеріал, індивідуальні
картки з завданнями, мультимедійний супровід.
Корекційно
- розвивальна робота: розвивати логічне
мислення,творчу активність учнів
Зміст уроку
Епіграф до уроку
«Квіти - залишки раю на землі»
(Іоанн
Крондштадский)
І. Організаційний момент
Слово вчителя
Придумано
кем-то просто и мудро
При встрече здороваться: – Доброе утро!
– Доброе утро! Солнцу и птицам!
Доброе утро! Улыбчивым лицам.
И каждый становится добрым, доверчивым...
Пусть доброе утро длится до вечера.
Н. Красильников
При встрече здороваться: – Доброе утро!
– Доброе утро! Солнцу и птицам!
Доброе утро! Улыбчивым лицам.
И каждый становится добрым, доверчивым...
Пусть доброе утро длится до вечера.
Н. Красильников
Привітання вчителя та
учнів, перевірка присутніх учнів на уроці, перевірка готовності учнів до уроку
Вправа
«Нетрадиційне привітання»
Сприяє зняттю напруги та створює невимушену атмосферу в класі.
Кожен учень повинен привітатися з іншим: а) двома долонями; б) однією
долонею; в) коліном; г) чолом; ґ) носом.
Вправа «Синоптик»
Черговий учень в класі доповідає про
погоду
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів
Диференційована робота
учнів
4 учні класу працюють за картками (додаток до уроку 1)
5 учнів – з вчителем
Прийом «відгадайка»
1. Що
це, друзі, за тваринка,
Наче
грудочка-драглинка?
На
дні водойм вона живе,
Несправжні
ніжки має,
Її
прозорого тільця
Ніхто
не помічає.
У
річкової тварини
Органела
є така,
Що
працює без зупинки-
Зайву
воду випуска.
Таким
чином у клітині
Тиск
підтримує вона. (Амеба)
2. Форма
тіла у мене постійна
Зверху
війками вкрита я щільно
На
відмінну від усіх найпростіших,
Я
будову маю складнішу:
Скоротливі
дві вакуолі,
Два
ядра, рот клітинний,
Який
відкриваю гостинно.
І
клітинну глотку маю,
Від
якої завжди відділяю
Вакуолі
із соком травним.
Рештки
їжі моєї за цим
З
організму геть виділяються.
А
ще вчені до думки схиляються,
Що
нагадую формою я
Старовинне
турецьке взуття.
(Інфузорія-туфелька)
3. У
мене є маленький джгут,
І
хоч схожий він на прутик!
Значні
відстані долаю
А
для того, щоб знайти
Шлях,
куди мені пливти,
Я
червоне вічко маю-
Ним
я сонечко шукаю.
Ще
в моєму протопласті
Є
зелені хлоропласти
Не
виходить у них із моди
«Готувати»
вуглеводи.
Але
цей процес важливий
Якщо
світло є можливий
Якщо
ж сонечка нема,
То
полюю я сама.
(Евглена
зелена)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Пропоную учням прослухати уважно
легенду,а потім дати відповіді на запитання
Було у матері- природи дві
донечки такої вроди, хто їх побачить хоч на мить — не міг забуть
і розлюбить. Голубооку звали Флора. У неї очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна,
ласкава,
ніжна та привітна. А Фауна — швидка, як вітер, могла з
птахами полетіти, ї за оленями стрибати, та з
білочками пустувати. Обидві світ живий любили, відтак його
боготворили. Тож вирішила мудра мати природні їм
дарунки дати: Мрійливій Флорі — світ рослинний, а жвавій
Фауні — тваринний, щоб берегли і доглядали, від всього
злого захищали. Живуть в легендах і понині живого світу
дві богині.
Мозковий штурм
·
Отже, діти, як називається рослинний світ?
·
Правильно, флора. А тваринний?
·
Теж правильно назвали — фауна.
·
А до якої природи належать рослини і тварини? (До
живої)
·
Назвіть ознаки
живої природи (дихання,живлення,ріст,розвиток,рух)
·
Назвіть царства
живої природи (5 царств: рослини,
тварини, гриби, бактерії, віруси)
·
Наука,що вивчає
флору називається…(ботаніка)
Артикуляційна
гімнастика
Мета артикуляційної гімнастики –
розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних,
повноцінних рухів артикуляційних органів необхідних для правильної вимови
звуків.
IV. Повідомлення теми та мети уроку
А тепер я попрошу вас закрити очі. Тихесенько відкрили. Подивіться де ми з
вами опинилися?
Слайд (малюнок природи)
Що ми бачимо? (Дерева, чагарники,
трави, сонечко, хмари.)
А що ми бачимо з живої природи? (Рослини)
Дихальна
гімнастика
Вправа «Пахощі»
Мета вправи: розвивати
тривалий видих із вимовлянням звуків, інтонаційну виразність мовлення, міміку;
закріплювати правильну вимову звука
Повільний глибокий вдих через ніс — затримка дихання
(діти ніби відгадують запах) — плавний тривалий видих через рот.
Зараз пропоную вам пограти в гру та самим визначити
тему нашого уроку
Вправа «Морський бій» (слайд)
Робота в групках
1.А, 1.В, 1.Е, 1.І, 1.К, 1.М ;
2. 2.А, 2.Е, 2.І, 2.Л, 2.М ;
3. 3.А, 3.Є, 3.Е,3.З, 3.І, 3.К, 3.Л, 3.Н
2. 2.А, 2.Е, 2.І, 2.Л, 2.М ;
3. 3.А, 3.Є, 3.Е,3.З, 3.І, 3.К, 3.Л, 3.Н
Слово вчителя
Наш світ сповнений рослинами, вони існують практично скрізь: від найвищих
гірських вершин до темних надр підземель. У спекотній пустелі, в холодній
тундрі, в чавкає під ногами болоті - скрізь є ці зелені істоти. Чи живі вони?
Чи потрібні вони на планеті Земля?!Про все це дізнаємось на сьогоднішньому
уроці. Отже,сьогодні ми поговоримо про зелене диво Землі.
Запишіть в
зошити число , тему уроку «Рослина-живий організм»
Побудова «Асоціативного куща»
Напишіть будь ласка на дошці свої асоціації до слова «рослини»
Узагальнення
відповідей.
М.М.Пришвин
великий російський письменник говорив, звертаючись до вас, а що говорив
зашифровано.
Вправа «Плутанина»
I ряд -
Лнюбнінть -н
II ряд – і
вкивчайкте-
I ряд -
париароадау - а
IІ ряд -
руідунуого - у
краю!
(Любіть і
вивчайте природу рідного краю!)
V.
Первинне сприйняття та засвоєння нового матеріалу
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Рослини - біологічне
царство, одне з основних груп багатоклітинних організмів, що включає в себе
мохи, папороті, хвощі, плавуни, голонасінні і квіткові рослини.
(учні записують визначення «рослини» в біологічний
словничок)
Ознаки рослин:
1.Народжуються
2.Дихають
3.Живляться
4.Ростуть
5.Розвиваються
6.Помиарють
Робота в творчих групках (учням
пропонується на аркуші паперу знайти життєві форми рослин) після чого викласти
їх камінцями
Вправа на моторику
Мета: розвиток дрібної моторики; уточнення рухів пальців рук; розвиток
концентрації уваги, координації.
Узагальнення відповідей
За зовнішнім виглядом виокремлюють дерева, кущі і трави
VII. Фізкультхвилинка
Цікаві факти про рослини (домашнє
завдання учнів, після чого доповнюю)
(мультимедійний супровід)
5
місце: У Бразилії є дерево під назвою "молочна
соска". Досить ткнути кінчиком ножа ствол, і з кори потече рослинне
"молоко". За один раз дерево дає до 4 л молока, яке перед вживанням
потрібно тільки розбавити водою і закип'ятити.
4
місце: У Новій Зеландії зростає "капустяне дерево".
3 місце: Гарбуз-люффа.
З нього роблять знайомі всім мочалки.
Довжина плодів (і відповідно мочалок) може досягати 180 см.
2
місце: Через великі запаси води деревина баобаба зазвичай
загниває, і стовбур стає
порожнистим. У стовбурах баобабів
інколи живуть люди. На півночі Австралії дуплистих стовбур древнього баобаба у
свій час використовували для міської в'язниці. Відомий випадок, коли баобаб
служив автобусною зупинкою, він вміщав до 30 чоловік.
1
місце: На Аравійському півострові і в Південно-Західній Азії
є рослина, яку називають «квіткою сміху». ЇЇ насіннячко розміром з горошину
здатне викликати у людини безпричинний сміх на ... півгодини, після чого людина
спокійно і безтурботно засинає. Лікарі-стоматологи дають "зерна сміху"
хворим з алергією на новокаїн.
VIII.Узагальнення
та систематизація знань
Вправа
«Незакінчене речення»
Доповніть речення.
Ботаніка вивчає...
Життєві форми рослин…
Фотосинтез протікає в час доби…
Дихання – це…
Рослини – це…
В світі налічується приблизно…
Живлення в рослин…
Ріст в рослин…
Рослини в
житті людини мають…
Після
виконання цього виду роботи учні перевіряють один одного
(взаємний контроль) і оцінюють виконані роботи.
Рефлексія
Вправа
«Я знав …, я дізнався…»
Відкриттям для мене стало…
VIIII. Надання та пояснення домашнього завдання
X. Індивідуальне обговорення оцінок з учнями класу
Учням пропонується оцінити себе самостійно на індивідуальних картках само
оцінювання,після чого пропоную після уроку з кожним детально обговорити
результати
Додатки до уроку «Рослина – живий організм»
Додаток до уроку 1
Картка 1
Вказати одну правильну відповідь
1. У прісних
водоймах мешкають:
а)
евглена зелена;
б) амеба дизентерійна;
в) молочнокислі бактерії
2. Скоротливі вакуолі характерні для
найпростіших:
а)
паразитичних;
б) прісноводних;
в) грунтових;
Картка 2
Продовжи речення.
1. Забезпечують
самоочищення забрудненої води….
2. Міцна
оболонка одноклітинних, яка допомагає переживати несприятливі умови …
Картка 3
Встанови відповідність
1. Амеба А) Автотроф
2. Хламідомонада Б) Гетеротроф
3. Губка В) Паразит
Г) Фільтрант
Картка 4
Відгадай термін та дай йому визначення
AOZОTORP
Комментарии
Отправить комментарий